PrettyPrint

streda, 10. septembra 2014

Affiliate marketing

O tom, ako zbohatnúť na Internete, sa už popísalo mnoho. Veľká časť sa ale, žiaľ, zakladá na rôznych multi-level systémoch, ktoré pomôžu len tomu, kto je nad vami. Samozrejme, klasická reklama na Internete funguje kúsok inak. V poslednej dobe sa už aj u nás do popredia dostáva model CPA (cost-per-action) a affiliate marketing. O čo ide?

Reklama na internete


Internet ponúka, na rozdiel od klasických médií, veľkú variabilitu a merateľnosť. Nejde tu len o prieskumy a peoplemetre, ako pri televízii či rozhlase. Online prostredie technicky umožňuje merať všetko. Od zobrazenia reklamy, cez klik, až po cieľ, ktorý chcete dosiahnuť - konverziu.

Efektivita pre klienta


Aj firma predávajúca či prezentujúca sa online má hlavný cieľ - predávať. To je to, čo potrebuje - nie kliky, nie zobrazenia, nie fanúšikov na Facebooku. Potrebuje čísla, potrebuje predajnosť. Už od nepamäti najlepšie funguje model, kedy obchodník odmení toho, kto mu “kšeft” dohodil. Ide o reálny biznis. Predaj zobrazení a klikov je ako platiť si za to, že o vás niekto hovorí resp. niekoho, kto nosí ľudí do predajne. Mať tam veľa ľudí je síce fajn, ale ak nikto nenakúpi, je to na nič. Sú to vyhodené peniaze.

Affiliate marketing


Preto sa už aj náš trh orientuje na affiliate marketing a model CPA. Už nejde o kliky, ani o zobrazenia. Ide o predaj. Celé kampane sa plánujú tak, že pre majiteľa média plynie provízia z predaja resp. akcie, ktorú jeho návštevník urobil. Može to byť vyplnenie formulára, stiahnutie brožúry alebo aj priamo nákup na eshope. Je to najférovejší model. Obchodník sa vzdá zisku a dá ho svojmu partnerovi za to, že mu dohodil klienta. Jednoduché. Ak sa zaujímate o affiliate kampane, u nás v reklamnej sieti .dognet ich už máme okolo 40. Stačí sa registrovať a vybrať si.

Autor článku:

Štefan Polgári
CEO Lead Media

www.leadmedia.sk
 sk.linkedin.com/in/polgari/
+421 911 122 199
polgari@leadmedia.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára